Tiptopje·nieuwsbrief·

TIPTOPJE is een informatiebrief van het bestuur.
TIPTOPJE verschijnt op onregelmatige tijdstippen en wordt toegezonden aan onze deelnemers.
TIPTOPJE bevat practische informatie en is geen opinieblad.
TIPTOPJE is beschikbaar voor behandelteams hoofd/hals en voor geïnteresseerden op beurzen en seminairs.

Tiptopje Nr 1
Tiptopje Nr 2
Tiptopje Nr 3
Tiptopje Nr 4

Jaarverslag

In het jaarverslag dat u op deze site vindt is het beleidsplan beschreven, het  voortschrijdend strategisch 4 jarenplan en het operationele plan voor het komend jaar en natuurljk zijn er ook de cijfers, zoals de balns en de resultaatrekening. Dat u kunt vinden in het rapport van de onafhankelijk accountant een onderdeel van het jaarverslag.

Jaarverslag 2013

De moeite waard om te lezen!

Accountantsrapport 2013

Goede zorg voor mensen met kanker in het hoofd-hals gebied

Deze brochure is een gezamenlijke uitgave van de Stichting Klankbord en de vereniging NSvG en verwoordt de stem van de patiënt met kanker in het hoofd-halsgebied. Patiënten met hoofd-halskanker vormen een bijzondere groep. Behandelingen met bestraling, soms in combinatie met chemotherapie of een operatie, kunnen leiden tot goede resultaten. Veel patiënten ervaren na de dikwijls ingrijpende behandelingen echter een veranderde kwaliteit van leven. Goed kunnen spreken, normaal kunnen eten en drinken en een gaaf uiterlijk lijken vanzelfsprekend. Dat geldt niet altijd voor mensen die te maken krijgen met hoofd-halskanker. Ook kunnen de gevolgen van de behandelingen sterk ingrijpen op psychosociaal gebied.

Lees het artikel : Goede zorg voor mensen met kanker in het hoofd-halsgebied Kwaliteitscriteria gezien van uit de patiënt. (2009)

Boek over "Werk bij en na Kanker"

Het boek werken na kanker is bedoeld voor kankerpatienten die na behandeling weer willen werken of die tijdens de behandeling aan het werk willen blijven. Het is het eerste boek over dit complexe onderwerp dat voor een groot publiek is geschreven in goed leesbare gewone taal.
Deze uitgaven wordt gesteund door de Nederlandse Federatie van Kankerpatientenorganisaties NFK
Bron website Maria Hendriks.
Zie de folder.
Ook een bezoek aan de website van Maria Hendriks is zeker de moeite waard.
www.mariahendriks.nl

Welzijn en zorg en behandelingen