Stichting Klankbord

Vertel over uw internetgebruik voor kankerNL

Het team van kankerNL is op zoek naar (ex) kankerpatienten en naasten die hun ervaringen willen delen over hun internetgebruik, informatie behoeften en sociale media. Uw ervaringen worden gebruikt voor het nieuwe digitale platform over kanker, dat in 2013 gelanceerd is.

Vroege ontdekking is van levensbelang.

Het totaal aantal ontdekte gevallen van kanker blijft stijgen. Gelukkig worden de overlevingskansen ook steeds hoger. Dit blijkt uit cijfers van de Nederlandse Kankerregistratie,die zijn verzameld door de integrale kankercentra.
Als kanker vroegtijdig wordt ontdekt, is tegenwoordig de kans groot dat de patiënt het overleeft. Bij melanoom (een vorm van huidkanker) in het vroegste stadium overleeft nu 100% van de patiënten de eerste vijf jaar na de vaststelling van de ziekte. Bij vrouwen met borstkanker in het vroegste stadium is de 5- jaarsoverleving 98%, bij mannen met prostaatkanker in het vroegste stadium 99%.

Dit valt te concluderen uit de cijfers van de Nederlandse kankerregistratie (dé database met cijfers over kanker).Indien u deze cijfers wilt bekijken kunt u dat doen op IKNL

Focusgroep jongeren met kanker op de arbeidsmarkt

Vertel over jouw ervaringen met werk, solliciteren, opleiding,…
Helaas heb je ervaring met kanker. Uit eigen ervaring weet je daardoor hoe het is om na je behandelingen de draad weer op te pakken. Misschien heb je ervaren wat er minder goed gaat, bijvoorbeeld het vinden of houden van een baan. Uit onderzoek is gebleken dat jongeren die kanker gehad hebben, veel minder kansen hebben op de arbeidsmarkt.

Verandering in de Zorg

Ieder jaar veranderen er een aantal concrete zaken voor zorggebruikers. Zo ook in 2012,, verandert het een en ander in de zorg., ook in uw basisverzekering zijn er wijzigingen.  Meer informatie over de veranderingen in de zorg vindt u op www.veranderingenindezorg.nl.

Kanker verziekt je taal

Stichting Klankbord ondersteund van harte dit initiatief
en wij leven mee met de ouders van Richelle

kanker_verziekt_je_taal