Stembandkanker

Op deze pagina alle soorten kanker die voorkomen in het hoofd en de hals. m.u.v hersentumoren en tumoren van het centrale zenuwstelsel

Symptomen

1. Moeilijk slikken
  2. Gevoelloosheid in de mond
  3. Bloeding in mond of keel
  4. Gezwel of knobbeltje in de mond
  5. Wond of zweer in de mond die niet binnen een paar weken geneest, of rode en witte plekken die soms pijnlijk worden of bloeden
  6. Pijn of moeite met slikken of kauwen
  7. Aanhoudende pijn of gevoelloosheid in de keel of een deel van het aangezicht
  8. Aanhoudende schorheid of verandering van de stem, zoals onduidelijke spraak
  9. Moeite met ademhalen, of luidruchtig ademhalen
  10. Aanhoudend verstopte neus, verstopte neusholtes of neusbloedingen
  11. zwelling rond de ogen of dubbel zien
  12. Pijnlijk aangezicht of bovenkaak
  13. Voortdurende oorpijn, oorsuizen (tinnitus), of problemen met horen
  14. Zwelling van een of meer ‘klieren’ (lymfeklieren) in de hals.
  15. Het eerste symptoom van hoofd-halskanker is soms een pijnlijke zwelling van een van deze klieren.

Stembandkanker

Stembandkanker : een website van Ad de bruyne hoofd en halszaken

Algemene informatie hoofd-hals kanker

Hoofd hals kanker Antoni van leeuwenhoek